OBAVEŠTENJE O OBRADI PODATAKA O LIČNOSTI NA OSNOVU PRISTANKA KORISNIKA
EKO SERBIA AD, sa registrovanim sedištem u Beogradu (Novi Beograd), na adresi Tošin Bunar 274a, MB: 17413333, PIB: 100118236, a koje ima svojstvo Rukovaoca u smislu definicija važećeg Zakona o zaštiti podataka o ličnosti („Zakon“)(u daljem tekstu: EKO SERBIA), ovim putem obaveštava korisnike EKO SMILE KLUB programa (u daljem tekstu: Korisnici) o svim bitnim aspektima obrade podataka o ličnosti za potrebe EKO SMILE LOYALTY programa (u daljem tekstu: EKO SMILE).
1.VRSTA PODATAKA O LIČNOSTI KOJI SE OBRAĐUJU
EKO SERBIA prikuplja, koristi i na drugi način obrađuje, sledeće kategorije podataka o ličnosti korisnika:
•ime i prezime
•datum rođenja
•e-mail adresu
•broj mobilnog telefona
•pol (opciono)
•grad (opciono)
2.PRAVNI OSNOV OBRADE
EKO SERBIA podatke o ličnosti obrađuje na osnovu informisanog pristanka korisnika, u skladu sa zahtevima Zakona.
3.SVRHA OBRADE I RADNJE OBRADE
EKO SERBIA prikuplja, koristi, i na drugi način obrađuje podatke o ličnosti korisnika EKO SMILE radi ispunjenja sledeće svrhe:
•ostvarivanja međusobnih prava i ispunjenja obaveza korisnika i EKO SERBIA, u skladu sa Uslovima za učešće u programu EKO SMILE kako u slučaju registracije na benzinskoj stanici popunjavanjem digitalnog formulara na tabletu, tako i u slučaju registracije preko EKO SMILE mobilne aplikacije.
•u marketinške svrhe, uključujući tu i pozivanje korisnika EKO SMILE, upućivanje poruka komercijalne sadržine putem e-mejla, Viber aplikacije ili drugog sličnog sredstva, kojima se preporučuju usluge EKO SERBIA i pružaju relevantne informacije u vezi sa pogodnostima EKO SMILE.
EKO SERBIA vrši sledeće radnje obrade:
•prikupljanje;
•beleženje;
•pohranjivanje podataka u odgovarajuće evidencije, u fizičkom i elektronskom obliku, te kreiranje posebnih evidencija podataka o ličnosti;
•upodobljavanje podataka potrebama EKO SERBIA;
•ispravljanje netačno unetih podataka, odnosno ažuriranje podataka, po zahtevu korisnika;
•strukturisanje podataka o ličnosti;
•otkrivanje podataka;
•davanje na uvid podataka o ličnosti;
•prenos podataka licima iz tačke 4 ovog Obaveštenja;
•anonimiziranje ili na drugi način činjenje neprepoznatljivim podataka o ličnosti, u skladu sa važećom regulativom i internom politikom koja se odnosi na zaštitu podataka o ličnosti;
•brisanje ili uništavanja podataka;
•korišćenje ličnih podataka;
•druge vrste obrade koje su neophodne radi ostvarivanja svrhe iz ove tačke Obaveštenja.
4. KATEGORIJE LICA KOJE OBRAĐUJU PODATKE O LIČNOSTI
Pored EKO SERBIA, sledeće kategorije lica imaju pristup podacima o ličnosti korisnika:
•povezana lica sa EKO SERBIA;
•lokalni partneri;
•kompanije koje uspostavljaju i održavaju IKT sisteme EKO SERBIA;
•kompanije koje za EKO SERBIA obavljaju poslove sigurnosti;
•druge kompanije koje potpadaju pod kategoriju Obrađivača podataka o ličnosti.
Radi izbegavanja svake sumnje, pod Obrađivačem se smatraju lica koja u ime EKO SERBIA vrše određene radnje obrade podataka o ličnosti korisnika (poput kreiranja evidencije ličnih podataka, prosleđivanja formulara sa ličnim podacima korisnicima EKO SERBIA, uspostavljanja IKT sistema koji obrađuju te podatke, tehnička podršku realizaciji programa EKO SMILE i sl.).
Ova lica pristupaju i obrađuju podatke u okviru svrhe propisane ovim Obaveštenjem, i u druge svrhe neće obrađivati podatke o ličnosti korisnika.
Gore pomenuta lica, će biti dužna da primenjuju standarde zaštite i druge obaveze propisane Zakonom, standarde i zahteve propisane internom politikom EKO SERBIA, odredbe Ugovora o obradi podataka o ličnosti (koji je EKO SERBIA zaključio sa svim licima koja imaju svojstvo Obrađivača ili Korisnika). Obrađivači i Korisnici će biti dužni da primene mere anonimizacije ili pseudoanonimizacije ličnih podataka kad god je to moguće, a u zavisnosti od konkretne svrhe u koje se podaci koriste, odnosno na drugi način obrađuju.
Radi izbegavanja svake sumnje, i u slučaju prenosa podataka o ličnosti drugim licima u skladu sa ovom tačkom, EKO SMILE ostaje odgovoran za obezbeđivanje adekvatnog nivoa zaštite podataka o ličnosti.
EKO SERBIA, podatke o ličnosti, izuzetno, može da otkrije i za to ovlašćenim državnim organima, u skladu sa zakonom, i u meri u kojoj je to neophodno za ispunjenje zakonskih obaveza EKO SERBIA, i tad imajući u vidu primenu odgovarajućih mera zaštite podataka o ličnosti.
5.PREKOGRANIČNI TRANSFER
Polazeći od toga da EKO SERBIA posluje u okviru međunarodne grupacije kompanija, pojedini Obrađivači mogu imati sedište u stranim zemljama van Evrope ili u zemljama koje nisu na Listi država Vlade republike Srbije koje obezbeđuju primeren nivo zaštite, (prekogranični transfer podataka). U slučaju prekograničnog transfera podataka, EKO SERBIA će obezbediti da se prenos podataka vrši u skladu sa relevantnim zahtevima Zakona.
6.OPOZIV PRISTANKA
Pristanak na obradu podataka o ličnosti je dobrovoljan. Korisnik može u svakom trenutku da opozove takav pristanak. Korisnik opoziv pristanka može učiniti putem izričite izjave volje da više ne želi da njegovi podaci budu obrađivani. Opoziv pristanka povlači sa sobom prestanak bilo kakve dalje obrade podataka o ličnosti, s tim da ne utiče na obradu podataka koja je vršena na osnovu pristanka pre opoziva. Posledice opoziva se odnose i na obradu podataka o ličnosti koju vrše lica iz tač. 4 ovog Obaveštenja.
Opoziv pristanka se može zatražiti pozivom call centru na broj 0800 088 887 ili slanjem maila na sledeću mejl adresu customerservice@hellenic-petroleum.rs ili u mobilnoj aplikaciji.
Prilikom upućivanja opoziva, lice čiji se podaci obrađuju je dužno da navede najmanje sledeće podatke: ime i prezime i broj EKO SMILE kartice u slučaju opoziva koji se radi zvanjem call centra ili slanjem mejla. U slučaju opoziva putem mobilne aplikacije, potrebno je samo da potrošač klikne na odgovarajuće polje u delu za saglasnost. Ti podaci služe samo za ostvarivanje prava na opoziv, i u druge svrhe se neće koristiti.
7.PRAVA LICA ČIJI SE PODACI OBRAĐUJU
EKO SERBIA poštuje prava lica čiji se podaci obrađuju pod uslovima, na način i u rokovima koji su predviđeni Zakonom, to se, između ostalog, odnosi i na pravo na pristup podacima, pravo na kopiranje i izmenu ili dopunu podataka, pravo na brisanje podataka, kao i pravo na prenosivost podataka. Svoja prava korisnik može ostvariti podnošenjem zahteva u slobodnoj formi licu zaduženom za zaštitu podataka o ličnosti EKO SERBIA, na adresu ili e-mejl adresu naznačenu u tački 8 ovog Obaveštenja.
Prilikom podnošenja zahteva, lice koje ostvaruje svoja prava u odnosu na zaštitu podataka o ličnosti je dužno da navede najmanje sledeće podatke: ime i prezime i broj EKO SMILE kartice, odnosno kada se zahtev upućuje putem mobilne aplikacije da se unesu ime i prezime i broj mobilnog telefona za koji je vezana EKO Smile aplikacija. Ti podaci služe samo za legitimaciju lica koje želi da ostvari svoja prava u odnosu na zaštitu podataka o ličnosti, i u druge svrhe se neće koristiti.
Ako smatra da je obrada njegovih/njenih podataka o ličnosti u suprotnosti sa zakonom koja uređuje zaštitu podataka o ličnosti, Korisnik je ovlašćen da podnese pritužbu (žalbu) telu za zaštitu podataka o ličnosti (odnosno Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti), a sve u skladu sa Zakonom.
8.KONTAKT PODACI LICA ZADUŽENOG ZA OBRADU PODATAKA O LIČNOSTI
Lice čiji se podaci obrađuju, u vezi sa svim pitanjima koja se odnose na obradu podataka o ličnosti se može obratiti Licu zaduženom za zaštitu podataka o ličnosti putem telefona br. 011/ 2061 500, e-mejl adrese: licezpl@hellenic-petroleum.rs i/ili adrese EKO SERBIA A.D, Tošin bunar 274a, 11070 Beograd (sa naznakom: „Za lice zaduženo za obradu podataka o ličnosti“).
Lice zaduženo za zaštitu podataka će na svaki upit lica čiji se podaci obrađuju odgovoriti u najkraćem mogućem roku, u zavisnosti od samog upita, ali ne kasnije od 10 dana od dana urednog prijema upita.
9.MERE ZAŠTITE PODATAKA O LIČNOSTI
EKO SERBIA u okviru svoje poslovne organizacije sprovodi sve neophodne aspekte zaštite podataka (organizacione, tehničke i personalne), uključujući tu, ali se ne ograničavajući na:
•tehničke mere zaštite;
•kontrolu fizičkog pristupa sistemu gde su pohranjeni podaci o ličnosti;
•kontrolu pristupa podacima o ličnosti;
•kontrolu prenosa podataka o ličnosti;
•kontrolu unosa podataka o ličnosti;
•kontrolu dostupnosti podataka o ličnosti;
•ostale mere informacione bezbednosti;
•sve ostale mere koje su neophodne za zaštitu podataka o ličnosti.
Radi izbegavanja svake sumnje, i sva treća lica u svojstvu Obrađivača ili Korisnika su dužna da primenjuju mere zaštite propisane ovom tačkom, a EKO SERBIA garantuje korisniku primenu pomenutih mera zaštite i u slučaju takve obrade.
10.ROK U KOME SE OBRAĐUJU PODACI O LIČNOSTI
Podaci se čuvaju i obrađuju do nastupanja nekih od sledećih okolnosti i u sledećim rokovima:
•do završetka EKO SMILE programa, nakon čega se, bez odlaganja a najkasnije u roku od 30 dana od dana završetka programa podaci brišu;
•Nakon dana raskida (ili na drugi način prestanka) ugovora, u skladu sa Uslovima korišćenja. Po isteku ovog roka, podaci korisnika se brišu.